Kundservice

Faktura & Betalning

Support

Nedan finner ni svar på de vanligaste frågorna samt den felsökning som ni behöver göra vid problem. Behöver ni ytterligare hjälp eller är färdig med felsökningen så når ni oss på 0769-46 47 01.

Alla


Vart skall jag vända mig gällande frågor och support för ert säkerhetspaket?

Du vänder dig direkt till F-secure.

För support online:
http://www.f-secure.com/sv/web/home_se/support/get-support-online

Kontakt supporten:
http://www.f-secure.com/sv/web/home_se/support/contact

Via telefon, öppettider och telefonnummer
Mån – Fre: 08:00-17:00
08-507 440 11

Vårt bredband går långsamt

Använd vår felsökningsguide för hastighetsproblem för att felsöka och göra en felanmälan. Ni hittar felsökningsguiden här.

Jag har en sip-box och har beställt ip-telefoni. Vart kopplar jag in telefonen?

Om ni har köpt sip-boxen från oss så kopplar ni in telefonkabeln i uttaget på boxen som heter Phone 1.

Min ip-telefoni fungerar inte. Vad ska jag göra?

Först så kontrollerar ni att ni har tillgång till Internet. Läs FAQ för Internet. Om ni har tillgång till Internet, starta om stadsnätsboxen/sip-boxen. Vänta tills lamporna börjar lysa (VOIP skall blinka på stadsnätsboxen. Power, Internet och Phone 1 skall lysa på vår sip-box). Då skall ip-telefonin fungera.

Om ni fortfarande inte har någon fungerande ip-telefoni- kontakta vår support så hjälper vi er.

Mitt Internet fungerar inte. Vad ska jag göra?

Använd vår felsökningsguide för att hitta eventuella felkällor eller göra en felanmälan. Ni hittar felsökningsguiden här.

Vart aktiverar jag ert säkerhetspaket som jag har köpt?

Dator

Surfa in på www.f-secure.com/box Fyll i samtliga uppgifter i formuläret samt kodnyckeln som ni hittar här ovanför i brevet och skapa ert konto. I nästa steg klickar ni på ”Installera” som finns till höger. I rutan som kommer upp väljer ni ”Hämta” och sedan följer ni instruktionerna på skärmen.

Mobil/surfplatta

Ladda hem appen F-secure Safe och följ instruktionerna där.


Bredband


Mitt Internet fungerar inte. Vad ska jag göra?

Använd vår felsökningsguide för att hitta eventuella felkällor eller göra en felanmälan. Ni hittar felsökningsguiden här.

Vårt bredband går långsamt

Använd vår felsökningsguide för hastighetsproblem för att felsöka och göra en felanmälan. Ni hittar felsökningsguiden här.


Telefoni


Jag har en sip-box och har beställt ip-telefoni. Vart kopplar jag in telefonen?

Om ni har köpt sip-boxen från oss så kopplar ni in telefonkabeln i uttaget på boxen som heter Phone 1.

Min ip-telefoni fungerar inte. Vad ska jag göra?

Först så kontrollerar ni att ni har tillgång till Internet. Läs FAQ för Internet. Om ni har tillgång till Internet, starta om stadsnätsboxen/sip-boxen. Vänta tills lamporna börjar lysa (VOIP skall blinka på stadsnätsboxen. Power, Internet och Phone 1 skall lysa på vår sip-box). Då skall ip-telefonin fungera.

Om ni fortfarande inte har någon fungerande ip-telefoni- kontakta vår support så hjälper vi er.


Säkerhetspaket


Vart aktiverar jag ert säkerhetspaket som jag har köpt?

Dator

Surfa in på www.f-secure.com/box Fyll i samtliga uppgifter i formuläret samt kodnyckeln som ni hittar här ovanför i brevet och skapa ert konto. I nästa steg klickar ni på ”Installera” som finns till höger. I rutan som kommer upp väljer ni ”Hämta” och sedan följer ni instruktionerna på skärmen.

Mobil/surfplatta

Ladda hem appen F-secure Safe och följ instruktionerna där.

Vart skall jag vända mig gällande frågor och support för ert säkerhetspaket?

Du vänder dig direkt till F-secure.

För support online:
http://www.f-secure.com/sv/web/home_se/support/get-support-online

Kontakt supporten:
http://www.f-secure.com/sv/web/home_se/support/contact

Via telefon, öppettider och telefonnummer
Mån – Fre: 08:00-17:00
08-507 440 11


Skyddad surf (VPN)



E-post