Kundservice

Beställning & Ändring

Beställning & Ändring

Nedan finner ni svar på de vanligaste frågorna samt hittar nödvändig information för att beställa eller förändra en befintlig tjänst. Behöver ni ytterligare hjälp kan ni kontakta någon av våra säljare på 0243-24 90 02.

Alla


Hur gör jag flyttanmälan?

Fyll i nedanstående formulär för att göra en anmälan om flytt. Efter inskickad flyttanmälan kommer vi att kontrollera att en flytt är möjlig på önskad adress och försöka ordna det till önskat datum. Om den nya adressen är ansluten till ett annat stadsnät så kan det medföra andra kostnader än tidigare. En ny aktiveringsavgift kan även tillkomma när vi flyttar en tjänst.

Flyttanmälan










Hur överlåter jag mitt abonnemang?

En överlåtelse görs i två steg. Dels behöver vi få in en anmälan från dig som idag är kund och sedan behöver vi även en beställning från den som ska ta över abonnemanget. Nedan finns ett formulär för dig som är kund idag samt en länk till beställningssidan till dig som vill ta över ett abonnemang.

Steg 1: För dig som är kund idag






Steg 2: För dig som vill ta över abonnemanget

Du som vill bli ny kund och ta över abonnemanget behöver gå till https://bredbandstjanster.se/privattjanster och lägga in en beställning. I beställningsformuläret finns ett fält som heter ‘Meddelande’. Skriv i det meddelandefältet att du önskar ta över tjänsten från nuvarande kund.

Hur avslutar jag mitt abonnemang?

Fyll i nedanstående formulär för att säga upp en eller flera tjänster. När ni har skickat er uppsägning kommer vi kontrollera den och se ifall önskat datum är möjligt enligt gällande uppsägningstid och bidningstid. När uppsägningen har gått igenom alla instanser återkommer vi via e-post med en bekräftelse samt ett avslutsdatum.

Avsluta tjänster





Vilken tjänst önskar ni avsluta?

Bredband
IP-telefoniF-secure SäkerhetspaketF-secure VPN

Era tilläggstjänster avslutas automatiskt i samband med uppsägningen av bredband men för att underlätta hanteringen så får ni gärna bocka i alla de tjänster ni har.



Beställning



Flytt


Hur gör jag flyttanmälan?

Fyll i nedanstående formulär för att göra en anmälan om flytt. Efter inskickad flyttanmälan kommer vi att kontrollera att en flytt är möjlig på önskad adress och försöka ordna det till önskat datum. Om den nya adressen är ansluten till ett annat stadsnät så kan det medföra andra kostnader än tidigare. En ny aktiveringsavgift kan även tillkomma när vi flyttar en tjänst.

Flyttanmälan











Överlåtelse


Hur överlåter jag mitt abonnemang?

En överlåtelse görs i två steg. Dels behöver vi få in en anmälan från dig som idag är kund och sedan behöver vi även en beställning från den som ska ta över abonnemanget. Nedan finns ett formulär för dig som är kund idag samt en länk till beställningssidan till dig som vill ta över ett abonnemang.

Steg 1: För dig som är kund idag






Steg 2: För dig som vill ta över abonnemanget

Du som vill bli ny kund och ta över abonnemanget behöver gå till https://bredbandstjanster.se/privattjanster och lägga in en beställning. I beställningsformuläret finns ett fält som heter ‘Meddelande’. Skriv i det meddelandefältet att du önskar ta över tjänsten från nuvarande kund.


Ändring



Avslut


Hur avslutar jag mitt abonnemang?

Fyll i nedanstående formulär för att säga upp en eller flera tjänster. När ni har skickat er uppsägning kommer vi kontrollera den och se ifall önskat datum är möjligt enligt gällande uppsägningstid och bidningstid. När uppsägningen har gått igenom alla instanser återkommer vi via e-post med en bekräftelse samt ett avslutsdatum.

Avsluta tjänster





Vilken tjänst önskar ni avsluta?

Bredband
IP-telefoniF-secure SäkerhetspaketF-secure VPN

Era tilläggstjänster avslutas automatiskt i samband med uppsägningen av bredband men för att underlätta hanteringen så får ni gärna bocka i alla de tjänster ni har.